Ny utstilling: BLI PILOT

Oversiktsbilde av BLI PILOT utstillingen.

Foto: First Scandinavia

Ny utstilling åpner 11. mars 2022 med stor åpningsfest!

BLI PILOT utstillingen blir en morsom og interaktiv utstilling.

Den opprinnelige planlagte åpningen i desember 2021 ble utsatt pga. strenge smittevernrestriksjoner. Publikum har likevel fått testet utstillingen frem mot den offisielle åpningen. Nå er vi klare og gleder oss til å åpne BLI PILOT utstillingen formelt.

BLI PILOT er en ny interaktiv utstilling hvor publikum får teste seg selv og sine ulike egenskaper som må være på plass for å kunne bli pilot. Få yrkesgrupper blir testet like mye som piloter. Samtidig vet folk flest lite om hva denne testingen egentlig går ut på.

Gjennom våre interaktive installasjoner kan du utforske reaksjonsevnen din. Du kan sjekke hvordan du behersker multi-tasking, teste om du er god til å konsentrere deg, og om du i det hele tatt har de fysiske og kognitive egenskapene som trengs for å kunne bli pilot.

Innfallsporten til denne utstillingen er leken og lett. Her er det noe for alle, fra ung til gammel. Vi har også utfordringer for de som ønsker mer krevende oppgaver.

I utstillingen legger vi til rette for at du skal kunne konkurrere mot andre hvis du har lyst.

I desember 2015 mottok museet en Boeing 737 fra Norwegian. LN-KKW står utenfor museet og BLI PILOT utstillingen vil knyttes til flymaskinen etter hvert.

Utstillingen er støttet av Samfunnsløftet, Sparebank 1 Nord-Norge.

Tre ungdommer spiller på en av de interaktive stasjonene i BLI PILOT utstillingen

Foto: First Scandinavia

snn_samfunnsl_logo_farge.jpg