PÅSKEAKTIVITETER

• Norsk Luftfartsmuseum 35b Børtindgata Bodø, Nordland, 8004 Norway (map)

Påskeegg-jakt på museet! Påskeharen har gjemt ti egg rundt i museet. Finn alle eggene og sett sammen bokstavene for å danne et hemmelig løsningsord. Klarer du å knekke koden? Foto: Frida Sandnes Bringslimark

Velkommen til påske på museet!

Vi er klare for en påske fylt med morsomme barneaktiviteter og spennende museumsopplevelser for de voksne. Ta med familien på eggjakt i museet, eller bli med på vår nye “escape-room” opplevelse!

Eggjakt i museet
Påskeharen har gjemt ti egg inne i museet. Klarer du å finne alle eggene? Bli med på jakten

Alle som leverer løsningsord i påskejakten er med i trekningen av to store påskeegg og familieårskort. Trekning skjer etter påske.

Bli med på Gidskens elleville reise - En helt ny museumsopplevelse for familier.
Passer for familier med barn i skolealder. Gidsken må fly fra Narvik til Oslo midt på vinteren, for å registrere flyet sitt. Hun får motorproblemer. Kan du hjelpe henne å få flyet på vingene igjen? For å løse oppgaven må du knekke koder og løse gåtene i vårt “escape-room”.

FASTE AKTIVITETER

• Nytt i utstillingen: Sea King redningshelikopter

• BLI PILOT utstillingen

• LEGO bord med fly LEGO

• Barnefly for de minste

• Museumsapp

Åpen kafe
Cafe Gidsken er åpen med hjemmelagede kaker og kjempegode vaffelkaker etter hemmelig oppskrift.

Åpningstider i påsken:
Palmehelgen: kl. 11.00 - 17.00
Stille uke: Mandag - onsdag kl. 10.00 - 16.00
Skjærtorsdag: stengt
Langfredag: stengt

Resten av påsken: kl. 11.00 - 15.00

Test deg selv i den interaktive BLI PILOT utstillingen.
Foto: Marthe Mølstre

Earlier Event: March 20