BEREDSKAPSSEMINAR: Norge og det nye Nato: Sivil-militær beredskap i Nordland

• Norsk Luftfartsmuseum 35b Børtindgata 8004, Bodø Norway (map)

Bildet er fra en tidligere beredskapsøvelse, og er tatt utenfor Nord Universitetet i Bodø.
Foto: Grethe Elvenes, Nord Universitetet

Velkommen til beredskapsseminar: Norge og det nye Nato: Sivil-militær beredskap i Nordland

Norsk Luftfartsmuseum i samarbeid med Forsvaret ved HV-14, Distriktsrådet, Nord-Universitetet ved Øvelse Nord og Prosjekt Utsyn arrangerer et kveldsseminar om beredskap i Nordområdene.

Innledere fra Forsvarene i Nordland, Nord-Sverige og Nord-Finland innleder om hvordan finsk og svensk medlemskap i Nato endrer beredskapssituasjonen i nord. Etterpå vil et panel med representanter fra offentlig virksomhet og privat næringsliv diskutere situasjonen for totalforsvaret i Nordland. Publikum inviteres til å komme med innspill og spørsmål, og etter at seminaret er ferdig, ca. kl. 20.30, er det mulighet til å fortsette samtalene over forfriskninger fra museets cafe, frem til kl. 22.00.

Alle interesserte er hjertelig velkommen!

Fri inngang.

Seminaret vil også bli streamet live, og kan ses her på museets YouTube kanal via lenken under.

Se live sending her

Plakaten viser programmet til beredskapsseminaret 23. april.