Norsk Luftfartsmuseum fyller 30 år!

• Norsk Luftfartsmuseum 35b Børtindgata 8004, Bodø Norway (map)

Foto: Marthe Mølstre

Velkommen til 30-årsdag og feiring av Norsk Luftfartsmuseum!

Norsk Luftfartsmuseum fyller 30 år! I den anledning feirer vi museets bursdag og den internasjonale museumsdagen. Vi ønsker å invitere deg på kake, kaffe og omvisning. Du kan invitere med deg så mange du vil, og legge turen innom museet.

Program onsdag 15. mai:

• Gratis inngang i museet fra kl. 10.00-16.00.

• Gratis kaffe og kake i kafeen fra 11.00-13.00.
    Vi serverer bursdagskake så langt det rekker etter først til mølla prinsippet.

• Omvisning i museet kl. 12.00 og 14.00.
    Alle er hjertelig velkomne med på en historisk omvisning.

Velkommen til feiring!

Bildet er tatt på åpningsdagen til museet 15. mai 1994, og man ser folkemengden som har samlet seg utenfor.
Foto: Rolf Liland

Den internasjonale museumsdagen

Den 18. mai markeres den internasjonale museumsdagen over hele verden. Vi velger å legge markeringen til 15. mai i år, og slå dagen sammen med museets 30-årsdag.

Formålet med den internasjonale museumsdagen verden over er å øke folks bevissthet om museene vi har rundt oss. Museene bidrar til kulturell berikelse, innsikt, forståelse og samarbeid mellom folk.

ICOM som står bak museumsdagen er den største internasjonale organisasjonen av museer og museumsfagfolk, opprettet i 1946, dedikert til bevaring og formidling av verdens natur- og kulturarv, materiell og immateriell, gjennom retningslinjer for god praksis, formidlet av nasjonale kommisjoner som er aktive i 146 land.