FOREDRAG: Kald krigs kviskring – barndom under den kalde krigen

• Norsk Luftfartsmuseum 35b Børtindgata 8004, Bodø Norway (map)

Portrettfotografi av forfatter og journalist Arnhild Skre.
Foto: Johan Butenschøn Skre

Historiker, forfatter og journalist Arnhild Skre snakker om arbeidet med boken sin «Kald krigs kviskring – barndom under den kalde krigen» hvor hun reflekterer over sin opplevelse av å vokse opp under den kalde krigen.

«Eg trudde lenge at eg voks opp i ei roleg tid på ein stad verna for verda. Larmen frå andre verdskrigen var stilna. Atomprøver small i den tidlege kalde krigen, men smella var langt borte.”

Historiker Arnhild Skre tenkte lenge slik om barndommen sin i 1950-årene. Med barndommen på avstand, har uro slått inn og skapt tvil. Kanskje opplevde hun også en kaldkrigsbarndom.

Norsk Luftfartsmuseum holder for tiden på med minneprosjektet «Stories from Cold War Hotspots. Her ber vi deg, vårt kjære museumspublikum, om fortelle oss om dine refleksjoner rundt den kalde krigen, i vår intervjuboks.

Tirsdag 24. oktober inviterer vi deg til å høre den kritikerroste forfatteren Arnhild Skre fortelle oss om sine refleksjoner.

Fri inngang.

Velkommen!

Bokomslaget viser en atomsopp, og to små barn som leker i vannkanten.
Foto: Samlaget

Earlier Event: October 14
Flypakker: Få to opplevelser i ett
Later Event: October 25